Infrastruktura transportowa wymaga budulców oraz technologii, które zapewnią nie tylko trwałość oraz stabilność konstrukcji, ale także bezpieczeństwo użytkowników. Przy drogach szybkiego ruchu, torach kolejowych i innych trasach należy dodatkowo zapewnić odpowiednią ochronę przed hałasem.
Beton architektoniczny w użyteczności publicznej
Czynnikiem, który w największym stopniu odróżnia beton architektoniczny od tradycyjnych kompozytów, jest jego skład, a tym samym jego właściwości. Wzmocniona struktura płyt z betonu architektonicznego, a także zastosowanie jasnego cementu, powodują polepszenie się trwałości budulca. Jako materiał wykończeniowy beton architektoniczny wygląda również niezwykle atrakcyjnie.
Płyty GRC często stosuje się go do pokrywania powierzchni estakad oraz mostów. Plastyczność świeżej masy betonowej sprawia, że może ona przyjąć naprawdę wiele kształtów, co daje większe możliwości przy planowaniu wizualnej strony całej konstrukcji. Natomiast na wykorzystanie betonu architektonicznego przy tworzeniu tunelów wpływają inne zalety tego materiału, takie jak chociażby łatwość w montażu oraz wyjątkowa lekkość.
Nie można również zapominać, że wszelkiego rodzaju konstrukcje wykonanego z tego tworzywa posiadają bardzo dobre parametry jeżeli chodzi o wygłuszanie dźwięków. Dzięki temu stanowią one solidną barierę, chroniącą mieszkańców pobliskich terenów przed uporczywym hałasem.