05-12-2016
GRC Beton


Beton jako obudowa obiektów drogowych i mostowych

Beton architektoniczny posiada bardzo szerokie zastosowanie. Ten lekki, a jednocześnie trwały i odporny na zniszczenia materiał może być z powodzeniem stosowany do budowy infrastruktury transportowej, szczególnie konstrukcji takich jak mosty czy tunele.

Trzy główne powody dla zastosowania betonu architektonicznego do obudowy infrastruktury transportowej

Przy pracach wykończeniowych związanych z infrastrukturą transportową inwestorzy kierują się zazwyczaj trzema priorytetami – zapewnieniem odpowiedniej trwałości dla konstrukcji, jej właściwościami dźwiękochłonnymi, a także estetyką obiektu. Każdy z tych warunków zostaje zapewniony, gdy tylko zdecydujemy się na użycie betonu architektonicznego. Zawiera on nie tylko lepszej jakości cement, a także dodatki odpowiadające za nadanie pożądanego koloru oraz zwiększenie plastyczności całej masy. Do zalet betonu architektonicznego możemy również z powodzeniem zaliczyć jego niewielki ciężar właściwy, co posiada duże znaczenie zarówno przy jego transporcie, jak i wykonywaniu prac na wysokościach.

Użycie tego kompozytu oznacza również zapewnienie całej konstrukcji zabezpieczenia przed niekorzystnymi czynnikami zewnętrznymi, w tym przed powstawaniem korozji. Co więcej, okładzina wykonana z betonu architektonicznego to także mocna bariera przed hałasem, gdyż materiał ten posiada bardzo dobre właściwości dźwiękochłonne.